תביעה לאיזון משאבים – מהם החידושים הנוספים בחוק?

תביעה לאיזון משאבים בגרסתה הישנה גרמה לפגיעה חמורה ביכולת בני הזוג לאזן את הנכסים המשותפים. החידושים שנוספו לחוק סייעו בהסדרה של אלמנטים מסוימים בהליך הגירושים ובמצבים חריגים. 

David Castillo Dominici, (2)עורך דין רן רייכמן מציין כי בחידושים טמונה סכנה גדולה וחזרה לימים בהם בגידה של אישה תהווה עילה לשלילת זכויות האישה. מה שהחוק יוצר הוא מצב של הסלמה במה שנקרה מרוץ הסמכויות והערכאות שבהליכי גירושין, מה שיעניק לבעלים נטייה לקבל יותר כוח בכל הנוגע לסמכויות רכוש.

1. כיום, בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני יכולים לעכב את התביעה עד שמבקש הצו יפקיד כתב הסכמה למתן גט. למרות שחידוש זה יכול לדרבן גבר להעניק גט לאשתו, מצב זה יגרום לאישה לקבל גט אך להפסיד את המזונות שלה.

2. יכול להינתן גם אם רשויות החוק סבורות כי מי שביקש את הצו פועל בתום לב. למעשה, אדם שעומד על זכויותיו לא ייחשב ככזה שלא פועל בתום לב.

מעבר לכך, החידושים בחוק קובעים כי ניתן לאפשר ביצוע של פירוק שיתוף בדירת המגורים, ובנסיבות מיוחדות, חלוקת הרכוש לא תתחלק שווה בשווה אלא על פי חלקים יחסיים שווים. זאת, עד שהאישה שמחזיקה בילדים הקטינים תמצא מדור חלופי.

פורסם בקטגוריה גירושין, הסכמים, מאמרים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על תביעה לאיזון משאבים – מהם החידושים הנוספים בחוק?

  1. מאת בני‏:

    מאמר נהדר ומלא נקודות למחשבה!! תודה עורך דין רן רייכמן

סגור לתגובות.