עו"ד רן רייכמן: כיצד יש לפתוח תיק תביעת מזונות?

רן רייכמן - עורך דין

עורך דין רן רייכמן – פתיחת תיק תביעת מזונות (patpitchaya)

פתיחת תיק תביעת מזונות היא תהליך פשוט יחסית, שכן מדובר בסך הכל במילוי של הטפסים המתאימים ובתשלום האגרה ותו לא. עם זאת, לדברי עורך דין רן רייכמן, מדובר גם בתהליך שהנו בעל השפעה מרחיקת לכת על מגישי התביעה ולפיכך חשוב מאוד שלא לבצע אותו בפזיזות ולהתייחס אליו בקלות דעת. לפיכך, הנה השלבים השונים שיש לעקוב אחריהם בזהירות על מנת לפתוח תיק תביעת מזונות להלן:

  • פנייה לעורך דין המתמחה בדיני גירושין – זהו הצעד הראשון והחשוב ביותר. עו"ד רן רייכמן טוען שרק בעזרת סיוע מקצועי של עורך דין מנוסה, המכיר את החוק מאחור ומלפנים, ניתן להימנע מביצוע טעויות שבשלב מאוחר עלולות לעלות לכם ביוקר.
  • הכנה של כתב תביעה מסודר – כתב התביעה צריך בראש ובראשונה לכלול את השמות, תאריכי הלידה ומספרי הזהות של כל התובעים ללא יוצא מן הכלל. בנוסף לכך, בכתב התביעה יש לפרט על אודות כל הסיבות בגינן הוגשה התביעה ולפרט בדיוק רב ככל האפשר את הצרכים של כל אחד ואחד מהתובעים. לדברי רן רייכמן, יש לציין בנפרד את הסכום הנדרש עבור כלכלה, ביגוד, הנעלה ועוד.
  • המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה – את כתב התביעה עצמו יש להדפיס בשלושה עותקים ובנוסף לכך יש לצרף אליו את הטפסים הבאים: "טופס הרצאת פרטים בתיק מזונות" ו"טופס הרצאת פרטים בתיק עיקרי". עו"ד רן רייכמן מדגיש שאת הטפסים הללו יש למלא באופן מדויק וברור מבלי להסתיר דבר. יש לצרף לכתב התביעה 12 תלושי משכורות מהשנה החולפת וכן אם ישנם אישורים על הכנסות ממקורות אחרים כמו למשל קצבת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי, הרי שיש לצרפם גם כן.
  • תצהיר המאמת את הפרטים – מעבר לכל מה שצוין לעיל, יש לצרף לכתב התביעה תצהיר החתום על ידי סגן מזכיר ראשי / מזכיר ראשי / עורך דין שמאשר את נכונות הרצאת הפרטים, כתב התביעה או כל מסמך אחר שצורף לכתב התביעה בהתאם לצורך.
  • כמו כן יש לשלם את האגרה במזומן לקופת בית המשפט, כאשר גובה האגרה משתנה מעת לעת. אם למגיש התביעה אין אפשרות לשלם את האגרה, עליו לבקש לקבל פטור מתשלום אגרה ולנמק את הסיבות להגשת הבקשה בליווי תצהיר כמובן.
פורסם בקטגוריה מאמרים, מזונות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על עו"ד רן רייכמן: כיצד יש לפתוח תיק תביעת מזונות?

  1. מאת דניאל‏:

    אכן זהו תהליך בעל השפעה מרחיקת לכת..
    תודה על עוד מאמר מעניין עו"ד רייכמן

סגור לתגובות.