האם ישנו הסכם ממון גם לזוגות שלא נישאו?

חוק יחסי ממון חל על אלו שנישאו לאחר 1 בינואר 1974. על פי החוק, מסביר עו"ד רן רייכמן, כל הרכוש שצברו בני הזוג תוך כדי הנישואין ייחשב רכוש משותף של שניהם – וזאת מלבד רכוש שאיתו הגיעו הצדדים לקשר הנישואין ו/או מתנות וירושות שקיבלו תוך כדי קשר הנישואין. אבל מה קורה כאשר ישנם שני בני זוג שבוחרים לא להינשא?

עו"ד רן רייכמן - ידועים בציבור (photostock)

עו"ד רן רייכמן – ידועים בציבור (photostock)

עו"ד רן רייכמן מספר מניסיונו, כי קיימים כיום לא מעט זוגות שלא מתחתנים, אך עדיין חיים יחד ומנהלים חיים משותפים לכל דבר. חוק יחסי ממון שהוזכר לפני כמה שורות אינו מתייחס לזוגות האלו, אלא רק לנשואים או לזוגות שעומדים לבוא בברית הנישואין. נראה, כי על אף שהחוק לא מתייחס לבני זוג שאינם נשואים, לאור הפסיקה של בית המשפט העליון, אין אפליה לרעה של ידועים בציבור, בהשוואה לבני זוג נשואים או לקראת נישואין.

בית המשפט לענייני משפחה רשאי כיום, לתת תוקף של פסק דין להסכמים שגובשו ונערכו בין גבר ואישה, בני זוג, המוגדרים "ידועים בציבור" – שאין בכוונתם להיכנס בברית הנישואין גם בעתיד. זאת, חרף העובדה שחוק יחסי ממון מדבר על אחרים. עו"ד רן רייכמן מסביר שבמקום "הסכם ממון", נקרא ההסכם בין ידועים בציבור "הסכם לחיים משותפים". בית המשפט העליון ביצע הרחבה בסמכויותיו של בית המשפט למשפחה, שיכול כיום לאשר את ההסכמים ואף להעניק להם תוקף של פסק דין.

באופן כללי, ניתן לומר כי נושאי הרכוש של ידועים בציבור בעקבות המגמה הזו, זוכה להתייחסות שווה בהשוואה לזוגות נשואים.

פורסם בקטגוריה הסכמים, מאמרים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על האם ישנו הסכם ממון גם לזוגות שלא נישאו?

  1. מאת ליאת‏:

    תודה רבה עו"ד רייכמן. השכלתי :)

סגור לתגובות.