ידועה בציבור – האם היא זכאית למזונות כמו אישה נשואה?

זכויות וחובות של ידועים בציבור אמנם אינן מופיעות בחקיקה, אך על פי תפיסת החוק הרווחת, ידועים בציבור הנם שני בני זוג החיים יחדיו תחת אותה קורת גג, ומנהלים אורח חיים משותף כמו בני זוג נשואים. מערכת יחסים זוגית שכזו עשויה לבוא לידי ביטוי בילדים וברכוש משותף, כמו בכל תא משפחתי נורמטיבי. יחד עם זאת, מציין עו"ד רן רייכמן, ידועים בציבור אינם נשואים כחוק, ואילו הזכות למזונות נובעת מהדין האישי שמבוסס על ההלכה היהודית, על פיה בן זוג אינו חייב במזונות במקרים של פרידה. לכן, נושא המזונות עבור זוגות אלו מהווה סוגיה משפטית מורכבת.

הכרה של בית המשפט העליון במעמדם של ידועים בציבור

רן רייכמן

רן רייכמן – מזונות לידועה בציבור (imagerymajestic)

למרות האמור לעיל, בעקבות פסיקה של בית המשפט העליון, הוכר בחוק מעמדם הייחודי של ידועים בציבור. כיוצא מכך, הוכרה זכותן של בנות הזוג לקבל דמי מזונות ללא קשר לדין האישי, אלא על סמך הסכם חוזי שנערך בין בני הזוג. עו"ד רן רייכמן מסביר שהסכם זה יכול להיות מפורש או משתמע בעצם מערכת היחסים בין השניים.

תשלומי מזונות אישה לידועים בציבור

תשלומי מזונות לאישה אמורים לכסות על פי חוק את הוצאותיה השונות במהלך החיים המשותפים, ולרוב משולמים עד לרגע בו מסתיים הליך הגירושין. עבור ידועים בציבור קיימת בעיה מבחינת תשלומי המזונות בהליך פרידה, ולאחרונה הוחלט על מזונות שיקום זמניים שיסופקו לבת הזוג. תשלומים אלו מוענקים לתקופת זמן מוגבלת באופן חד פעמי או בפריסה. יש לציין כי דמי המזונות הללו חלים עבור שני בני הזוג, ומתקיימים רק במקרים של תלות כלכלית של האחד בשני. גובה דמי השיקום, מציין רן רייכמן, יידון עבור כל מקרה לגופו בהתאם לצרכים ולתנאים של כל תא משפחתי.

תשלומי מזונות בגין פטירת בן הזוג

במקרים של פטירת בן זוג ידוע בציבור, מדגיש רן רייכמן, כי אין הבדל בהתייחסות החוק בהשוואה לזוגות נישואים. הווה אומר, שבן הזוג הנותר זכאי לקבל את חלקו בעיזבון כפי שקבוע בחוק לזוגות נשואים. זאת, בנוסף על קבלת פיצויים להם זכאי בן הזוג כמו ביטוחים, פיצויי עבודה, פנסיה, ופיצויים מהצבא אם הפטירה אירעה במהלך שירותו של בן הזוג במסגרת זו.

עורך דין רן רייכמן בעל ניסיון עשיר מאוד בניהול תיקי מזונות מורכבים. בניסיונו תביעות מזונות מורכבות ביותר.

פורסם בקטגוריה מאמרים, מזונות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.