עורך דין רן רייכמן על מחלוקת באופי חינוך הילדים ומזונות

במסגרת התכנית "שאלה משפטית", השיב עורך דין רן רייכמן לשאלה שהגיעה לאולפן. מדובר בגבר שנישא לפני 15 שנים לאשתו, בעוד היא בת 18 והוא בן 30. לאחר שנולדו שלושה ילדים לזוג, החלו מריבות בין השניים. הבעל חשב שיש לגדל את הילדים תחת אוהלה של תורה וניסה לשכנע אותה לשמור שבת ולהכשיר את המטבח. היא סירבה לכל ההצעות האלה, מה שהוביל לגירושי השניים.

לטענת הבעל, הוא ויתר על משמורת ומשלם מזונות בגובה 4,500 ש"ח בחודש, בנו הגדול נכנס לפנימייה צבאית והבעל מרגיש שהוא משלם הרבה מעבר למה שצריך. בנוסף, לדבריו משכורתה של גרושתו כפולה משלו, והוא מעוניין לדעת כיצד ניתן להפחית את דמי המזונות.

עורך דין רן רייכמן

עורך דין רן רייכמן

עורך דין רן רייכמן השיב לשאלה וציין כי במקרה שבו אין הסכמה לגבי אופי חינוך הילדים, יש אפשרות לפנות לבית המשפט. זה יבדוק מה הייתה צורת החיים של הילדים מקטנותם ויכול למנות מומחה לשם כך. באשר לחובת המזונות, הוסיף עורך דין רן רייכמן כי באופן כללי, כאשר ילד מגיע לגיל 15, מכוח דין צדקה, בית המשפט יכול לחייב את האישה להשתתף במזונות הילדים. מעבר לכך, יש שתי הלכות שנתן בית המשפט העליון, שבהן הוא קבע שבקביעת המזונות יש להתחשב בכלל הכנסות המשפחה.

לכן, לדברי עורך דין רן רייכמן, במקרה המתואר, לא סביר שבית המשפט יפטור אותו ממזונות שהם מתחת למינימום, אבל בכל מה שקשור מעבר לצרכים ההכרחיים, בית המשפט יכול לחייב בכך את האישה.

פורסם בקטגוריה וידאו, מזונות ילדים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.