עו"ד רן רייכמן: האם כל המידע שקיף בישראל?

במסגרת התכנית שאלה משפטית, שאל עו"ד רן רייכמן את עו"ד גיא דיין, היועץ המשפטי של התנועה לחופש המידע, מהי התנועה ומה מטרתה. דיין השיב שהמטרה העיקרית של התנועה היא קידום חוק חופש המידע, קידום עקרון השקיפות בישראל, חשיפת מידע שמוחזק אצל רשויות המדינה, משרדי הממשלה, העיריות והרשויות הציבוריות.

עורך דין רן רייכמן שאל, בהשראת נשיא ביהמ"ש העליון בעבר, אהרון ברק, אם מותר לדעת הכל והכל שקיף. עו"ד דיין השיב שהכל שקיף, למעט חריגים: "לא הכל חסוי למעט חריגים. קודם כל, החוק מגביל את נושא שחרור המידע, פרסומו וכו'. אנחנו מנסים להתיר את הרסן ולאתגר את מערכות החוק והמדינה, כדי שתשתף את הציבור במידע המוחזק על ידה. לדעתי אין מספיק חשיפה בנושאי ביטחון".

לאחר דיון קצר, שאל עו"ד רן רייכמן מה יעזור לתנועה לחופש המידע לדעת כמה מרוויח הרמטכ"ל או ראש המוסד. עו"ד דיין ציין כי העניין הוא לא מה אדם כלשהו יעשה עם המידע: "אנו מנסים ליצור מדיניות לפיה המידע ישוחרר באופן אוטומטי, אלא אם יופעל סייג שאוסר על שחרור המידע. בעניין זה הגשנו יותר מעתירה אחת. אנחנו לוקחים את הסירובים ממשרדי הממשלה והרשויות, באים לבית המשפט ואומרים שאין סיבה ממשית לאי מסירת המידע ולאי חשיפתו".

פורסם בקטגוריה וידאו, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.